Jaki rower do streetu? Część 5 - hamulce

Kategoria: komentarze (0)

Hamulce w rowerze streetowym to dość sporna kwestia. Niektórzy jeżdżą breakless (bez hamulców), inni tylko z tylnym hamplem, a jeszcze inni upierają się na hydrauliczne tarczówki z przodu i z tyłu. Nie można jednoznacznie ocenić, która konfiguracja jest najlepsza, każda ma swoje wady i zalety.

Tarczówki zapewnią najlepsze hamowanie w każdych warunkach, ale... No właśnie, dobry hamulec tarczowy swoje kosztuje. Tarczówki wymagane są w takich dyscyplinach jak np. freeride czy downhill, gdzie trzeba wyhamować rower z dużych prędkości.



Hamulec tarczowy

Natomiast w streecie wystarczy dobry hamulec typu v-brake. Jest nieporównywalnie tańszy i dużo lżejszy od tarczówki. Regulacja też nie sprawia najmniejszych problemów, raz na jakiś czas trzeba tylko wymienić klocki za parę złotych, natomiast tarcze też swoje kosztują.


Hamulec typu v-break

Najczęściej spotykaną konfiguracją jest tylko tylny hamulec z długą linką. Umożliwia to swobodny obrót kierownicy o 360 stopni, co jest niezbędne przy takich trickach jak np. barspin.

------------------- część szósta -------------------

0 komentarze for this post


Clicky Web Analytics