Fakie / wywijka

Kategoria: komentarze (1)

Fakie, czyli jazda tyłem, to ważna umiejętność w streecie. Jazda tyłem jest nieodzownym elementem np. przy bunny 180 czy innych trikach, w których lądujesz tyłem. Manewr, który należy wykonać aby powrócić do normalnego kierunku jazdy to wywijka (exit).

Jazda tyłem może na początku sprawić spore trudności, ponieważ trzeba od nowa uczyć się równowagi i zachowania roweru. Dobrze jest uczyć się tego triku na quaterze, albo podobnej przeszkodzie. Kolejną przeszkodą są kręcące się do tyłu pedały. Trzeba się do tego przyzwyczaić, albo zamontować freecoaster. Dzięki niemu wyeliminujemy ruch wsteczny korby.

Wywijkę można zrobić zasadniczo na trzy sposoby: za pomocą hamulca, pedałów i bunny hopa. Pierwszy, najłatwiejszy, polega na tym, że gdy jedziesz tyłem i już skręcasz kierownicę, wciskasz tylne hamulec i przenosisz środek ciężkości do tyłu i w stronę, w którą się obracasz. Drugi różni się od pierwszego tym, że zamist hamulca używasz naciśnięcia na pedał. Trzeci, najtrudniejszy i najbardziej stylowy polega na wykorzystaniu momentu obrotowego w połączeniu z bunny hopem. Kiedy zaczynasz skręcać, podciągasz kierownicę i wykonujesz taki ruch jak przy bunnym, z tą różnicą, że trzeba dokończyć rotację. Na pewno nie raz wyglebisz podzczas treningu,ale pamiętaj, że trening czyni mistrza. Przy wszelkich trikach wykonywanych tyłem pomocny jest freecoaster, ale za taką zabawkę trzeba trochę zapłacić.



1 komentarze for this post

mam pytanie dotyczące freecoastera. mam rower do dirtu ale ma on przerzutki i nie wiem czy można zamątować freecoaster do roweru z przerzutkami czy tylko do roweru bez przerzutek.

Posted on 10 lipca 2009 12:51  

Clicky Web Analytics